ALICE BAH KUHNKE

" Dagens inspiration går till svenska kulturministern Alice Bah Kuhnke,46 år, som vann pris för sveriges bäst klädda kvinnor 2018, av magasinet Elle "


Alice ser priset som ett tillfälle att driva sina politiska hjärtefrågor.Att hon behöver ta varje tillfälle i akt att lyfta alla de utmaningar som finns,som mode som är en makt,som man kan påverka.



Hon har hyllats för sin galablåsa i vit papp på Nobelfesten 2017 och året innan i sin fina klarröda Rodebjer klänning.Alice är en modeintresserad person.

" Jag tycker om vackra saker,vackra hållbara saker.Jag skulle beskriva min stil som mer och mer hållbar.Jag byter sakta men säkert ut plagg efter plagg i min garderob till något som kommer att hålla i minst tio år och som kommer då vara lika snyggt då,om inte snyggare "

Med Mikael Bindefelt


Det senare året har Alice skött sin stil själv.

" Jag är ingen perfektionist i det avseendet.Det går snabbt!Jag känner ingen press kring det,lyckligtvis "


Med sin man skådespelaren Johannes

Det mest bekvämast stilmässigt för Alice är pyjamasen.

" En sunkig pyjamas.Fleecebyxor och en sunkig pyjamasöverdel.Jag har mängder av sådana,som jag tar på mig så fort jag kommer hem "




Kommentarer

POPULÄRA INLÄGG