ELLOS vs IDA SJÖSTEDT


"  Vilket roligt samarbete! nu får fler tillgång till hennes kläder för ett bra pris dessutom.Det blir söndagens tips  "




Svenska Ida sjöstedt vann som årets designer på ELLE galan i fredags och nu hon kommer att bli aktuell med ett samarbete med svenska postorderkatalogen Ellos där hon kommer att släppa en kollektion i vår.

Ida Sjöstedt är väldigt omtyckt och hennes klänningar bärs på många och syns mycket på instagram bland annat. Hon var den som sydde upp prinsessan Sofias bröllopsklänning.Kollektionen hon har sytt upp till Ellos kallas för La vie en rose,som är tänkt för alla sommarens fester.Det kommer att finnas i storlekarna 34-52.


" Jag tyckte det var roligt att få testa på nya produkter och göra något som kompletterar min egen kollektion.Jag har alltid varit intresserad av att göra inredning och skor,så det kändes som en rolig utmaning.Jag ville också ta chansen att jobba med plus storlekar då det är något som jag saknat i min egen kollektion men som jag ännu inte haft möjlighet att utveckla ännu.Och speciellt att jag kunde ta del av Ellos expertis på området,då detta är något de jobbar med kontinuerligt.Jag tycker att passformen blivit jättebra och att vi har fått till en fin kvalité på alla de plaggen  "

Kollektionen kommer att finnas online ifrån den 4 april.Det kommer att bestå av sju klänningar,två kappor,tre par skor,en kuvertväska,en bricka,ett doftljus.



Ett urval av de som kommer att finnas på Ellos


Modevisningen på Idas vår och sommar kollektion 2016





Kommentarer

POPULÄRA INLÄGG