INGMARI LAMY


"  Inspirerande och vackra Ingmari Lamy  "


                            

Modellen Ingmari Lamy är 68 år gammal och fortfarande aktiv som modell,nästan mer anlitad idag än när hon var ung.Som 19-åring var hon på omslag för Harper´s Bazaar och Vogue.






Under 1960-1970 så fotograferades hon av de största  väldigt prestigefyllda mode magasinen.Hon levde då i Paris och umgicks med kända designer Kenzo.



Ingmari med sin dotter modellen Daga Lamy.

Hon tog en paus när hon fick sin son och flyttade till ett hus på Formentera,spansk ö brevid Ibiza med sin man i fem år.De fick sin dotter Daga där men de flyttade hem till Sverige efter de fem åren.



Med sin vän designer Kenzo



En ny modellkarriär blev det efter 40 års ålder och är än aktiv idag.Hennes återkomst i modellvärlden har gjort henne till en förebild för många och hon tycker att det är roligare nu att modella.

"  Jag har ju livserfarenhet nu,jag kan bjuda på mig själv på ett helt annat sätt.Jag möter ofta unga människor som kommer fram och tackar mig för att jag finns,för hela modellvärlden bygger egentligen på att man tar slut vid 25 år  "




" Jag har alltid känt mig vacker inuti "




"  Det finns så mycket anorexi  och osäkerhet,jag känner att det finns en mening att jag finns här.Jag fick en plattform,en möjlighet att bli en mentor  "



"  Jag vill jobba till jag är 96 år gammal,om jag dör när jag är 97 år, så kan jag jobba till jag är 96  "



"  Ett tillfälle då jag kände mig extra vacker,är när jag gett mig hän helt och fullt,när jag gjort något utan att tänka på mig själv.Som vid barnafödande  "


Kommentarer

POPULÄRA INLÄGG