DIANE KRUGER




Diane kruger född i västyskland (Algermissen) för 37 år sedan.Före detta dansare och modell  som nu är en framgångsrik filmstjärna.Hon bor i Paris och är tillsammans med Joshua Jackson sedan 2006.


  • Som tonåring skickades Diane till London för att bättra på sin engelska.Hennes stora dröm var då att bli balettdansös och under London vistelsen passade hon därför på att provdansa för Royal Ballet School,varvid hon fick utmärkta omdömen men skadades tidigt varpå hon var tvungen att lägga ner dansen.




    Hon flyttade då till Paris istället för att satsa på  en karriär som modell,trots sin korta längd lyckades hon ändå ta sig fram mycket pågrund av hennes fotogeniqe utseende.Det blev prestigefyllda bokningar och reklamkampanjer för bland annat Yves saint Laurent,Chanel.Modevisningar följde hack i häl.



    Tillslut lade Diane modellandet åt sidan för förmån åt skådespeleriet.Hon tog teaterlektioner på privatskolan Cours Florent i Paris och fick snart mindre roller i flera franska filmer.År 2002 gjorde hon tv debut i The piano player mot Dennis Hopper och Christopher Lambert.





    Diane dejtade under denna tiden den franska skådespelaren och regissören Guillaume Canet,och de gifte sig 2001 men äktenskapet höll inte, och de skilde sig 2006 och är fortfarande vänner idag.

    "Äktenskapet höll inte eftersom vi ofta jobbade långt ifrån varandra,ibland i helt olika delar av världen.Jag tror på ett åtagande som man gör i sitt hjärta men det finns inga papper i världen som får dig att stanna.En vän sa till mig att;människor ska gifta sig i slutet av vägen,och inte i början,vilket jag tycker låter väldigt klokt."



    Diane bor i centrala Paris och hon talar flytande franska,och där har hon en stor del av sitt hjärta.

    "Jag älskar film.Jag älskar att titta på filmer som inspirerar eller som lär ut något.Det är en gåva från alla som skapar film.Och jag älskar att vara en del av detta."


    Det som inspirerar Diane inom modet, är att få möjligheten att vara en ny kvinna varje dag, och att kunna uttrycka sitt humör på utsidan.
    Diane är en modeikon men hon tycker att det begreppet är uttjatat.Hon följer inga trender men tycker att modet är en underbar konstform och för henne är det viktigt med detaljer,hantverk samt kvalite.Hon tycker att man alltid ska klä sig personligt, och inte följa trender utan mera efter sitt humör och personlighet, och inte vara feg.
    Hon tycker det viktigaste i garderoben för en kvinna är;ett par snygga jeans och ett par ballerinaskor samt svarta skor med klack,och en klänning som funkar dag till kväll.



    "Lev varje dag som om det vore den sista.
    Ibland önskar jag att jag hade fler timmar på en dag.Ju äldre man blir desto fortare verkar tiden gå."



    "Jag gillar iden att våra liv ständigt utvecklas och förändras och att ingenting någonsin är hugget i sten.Jag vågar drömma och utvecklas för att nå stjärnorna."





    När Diane är ledig tycker hon om att gå till torget och handla,umgås med sin katt,laga mat till sina vänner.
    Det bästa med hennes arbete har varit, att hon fått resa runt i världen,fått vara i kontakt med sina känslor,lärt sig att vara uppmärksam på andra,att tala tre språk,att kunnat ta sin familj på semester samt att hon kunde köpa sig ett hus.


    Kommentarer

    POPULÄRA INLÄGG