MATTHEW WILLIAMSON/ROSA BANDET/LINDEX




Den glamourösa printmästaren Matthew Williamson har gjort en gästkollektion igen,förra gången var med H&M.Kollektionen är bärbar både för den yngre och äldre kvinnan,dessutom skänks 10 % av intäkterna till Rosa Bandet.Kollektionen släpps 4 oktober i utvalda butiker.





Den erkända och framgångsrika designern Matthew

har arbetat tillsammans med Lindex och skapat en
unik kollektion

med den speciella estetik i design och känsla för stil som är så

kännetecknande för honom. Den brittiska designern anses allmänt

vara en mästare på mönster och dekoration samt ett

färgspektra


utöver det vanliga,
vilket märks i denna kollektion med

raffinerade


och ytterst kvinnliga plagg.



”Att arbeta med Lindex har gett mig en fantastisk möjlighet att skapa en designkollektion med en prisnivå som når en ny grupp av modeintresserade kvinnor", säger Matthew  om samarbetet. Det var också viktigt för mig att ha en kreativ frihet, vilket Lindex gärna gav mig -tillsammans har vi skapat något verkligen speciellt"

Samarbetet har resulterat i en fantastisk kollektion för 
kvinnor och flickor, med en färgpalett innehållandes bläckblått, 
svart och stänk av cerise och massor av vackra mönster 
och dekorationer. 
Matthew beskriver kollektionen som ”en välfungerande kollektion för en modern kvinna. Han berättar även att han delvis inspirerats av en tanke om The English Rose” 
– ”Jag ser framför mig kvinnan som bär min kollektion i ett fantastiskt, ståtligt engelskt hem på landet under en lång weekend.
Kollektionen passar perfekt för såväl en weekend som på  kontoret, och efter arbetsdagen till kvällens aktiviteter.

Kommentarer

POPULÄRA INLÄGG