SWEDISH HASBEEN



Bakgrunden och iden, till det kända och stora svenska företaget, Swedish Hasbeen började såhär;

"Hennes namn var Anita och hon var den hetaste mamman i hela södra Sverige på 1970-talet. Medans hon rökte Camel och skrek på sina barn tills hennes papiljotter föll ut,
 och bara såg fantastisk ut  i sina vita högklackade träskor."




En sommardag år 2006 fann de skorna hon bar (300 par röda, vita och svarta vackra träskor från 70-talet ) i källaren av en gammal täppa fabrik i grannbyn och förde dem till Stockholm. 
Så för alla dessa människor som delade deras kärlek till Anitas träskor och för de själva grundade de Swedish Hasbeen.


 The Hasbeens toffel, väskor och bälten är baserade på original 70: s modeller, och är tillverkade av ekologiskt framställd naturlig skinn,eftersom det är den vackraste och högsta kvalitet samtidigt som det är miljövänligt. 

De är fortfarande handgjorda med respekt för människor och miljö i det gamla traditionella sättet,och i små fabriker som har gjort skor för årtionden.Deras produktionsmetoder och material är snälla mot naturen och människorna.

Skorna i Svenska klädmärket Hasbeens valdes som årets trend i Sverige, vid den årliga Trend Award Gala 2008 i Stockholm. Under 2009 Swedish Hasbeens har blivit en av Sveriges snabbast växande modemärken och säljer nu i 15 länder.

                              
                                            Grundarna Emy och Cilla
             (Cilla fick cancer under tiden och avled och Emy fortsatte själv med företaget)




En hasbeen är trött. Trött på att bli stämplad som en kategoriserad målgrupp. Trött på att analyseras.

 En hasbeen visar sin kärlek för kreativitet, glädje och kvalitet i vad de bär.En hasbeen är inte en kategoriserad konsument men skapar hennes eller hans egen stil, blandar lekfullt och utan respekt från olika åldrar och kulturer. 

En hasbeen är inte perfekt som i ett modemagasin , bryr sig inte för att vara alltför trendig. En hasbeen klär hur de känner eller vill.En hasbeen är inspirerad av andra Hasbeens genom alla åldrar.

Hur som helst var de modiga, individuella och starka och de klädde sig som det. De var Hasbeens och de trodde på någonting större än sig själva. Hasbeens vet att man måste ibland gå tillbaka för att kunna gå framåt. Framåt till frihet och mod som visas i handling, och i vad vi bär och definiera oss själva som.

Swedish hasbeen
 ambition är därför att fortsätta att släppa mer osammanhängande och roliga produkter.






Kvalitet betyder hållbarhet .Därför kommer deras skor pågå, och det kan man känna när man håller dem i handen. Du kommer att känna hållbarheten av deras naturligt garvade läder, och styrkan av de allra bästa linden och alträ alltid gjorda av ett stycke.

Du kommer inte att hitta en högre kvalite i materialen i världen idag,eller fler engagerade människor som gör dem.
Svenska Hasbeens skor kommer alltid att vara hållbar . Materialen kommer att vara naturligt
De människor som gör skorna kommer alltid att ha 
goda arbetssituationer . Detta gör skorna bra för de människor som bär dem, de personer som tillverkar dem och för naturen var de kom ifrån och kommer tillbaka till. Dessa är de krav som vi som moderna konsumenter måste ställa oss när vi köper något.




Denna höst och vinterkollektion 2013,
hyllar de kvinnliga kurvorna.Nya kollektionen,den viktorianska zigenare väcker den romantiska och mystiska modescenen under 19-talet med kurvor,starka färger och djärva mix av mönster.

                                         Pixie Geldof i sina Swedish Hasbeen


                                                       Även Sarah Jessica Parker


                                                                     Kate Moss

                                              Även  Kylie Minogue & Sienna Miller


                            Och Katie Holmes




                                                                  Emy




Emy Blixt håller på med 2014 års sommarmodeller.

Livet går vidare, inte på samma sätt, inte lika snabbt, men det går vidare.

 I dag har Emy ett kontor inne i Stockholm med tio anställda.Hon säljer 50 000 par skor om året. Men hon står kvar med båda fötterna på jorden. Och i hennes huvud finns hela ­tiden nya tankar och idéer.

Här kan ni se hennes hemsida

Kommentarer

POPULÄRA INLÄGG