IMAN







Iman makeUp är den bästa för mörkhyade
och det finns nyanser för alla
i olika toner...
Jag brukar använda den ibland b la
och tycker det är så bra med denna foundation
att man oftast kan hålla sig till en färg
och inte behöver blanda 2-3 nyanser, för att få den exakta tonen
så att det ser så lik din egen hud nyans...
Här kan ni läsa mera om Iman makeUp.
I stockholm säljs det enbart i butik Vison´s
där kan du få hjälp av bl a Vivat, med att hitta rätt nyans och vad som passar just dig.
Men Iman finns ju såklart inte enbart för mörkhyade
utan även för asiatiska personer,indiska,mellanöstern
och såklart för europeer...
En bra makeUp märke som sitter bra på
och som man ser väldigt fin ut i.




Jag kommer att lägga upp bilder på personer
med olika utseenden och hudfärg
som blir sminkade med Iman.
Och det kommer finnas under denna butiks etikett,
så om ni är intresserade så vet ni vart ni kan kika!





Här har jag använt Anna som modell
och jag har använt som grund:
creme puder Earth 5
och ovanpå det puder Earth
samt blush Tigress som jag lade straxt under ögonbrynen,
inne vid ögonvrån och utsuddat till halva ögonlocket
samt lite på högsta punkten på kinderna.
Denna blush är lite guldig i färgen, vilket är snyggt på mörka,
och lite som en bronzer i tonen.
Blir väldigt fräscht och glossigt!
Allt detta är Iman...
Resterande har jag blandat makeUp ifrån
 Lancome
Face Stockholm
Loreal

 På ögonlocken är det blandat mörkbrun färg ihop med svart
samt svart kajal markerat runt ögat.
Kinderna har fått en blandning med ljusrosa/rosa blush
som passar fint ihop med det guldiga blushet.
Samt ljust rosa lip gloss på det!

På mörkhyade ska man inte använda för mycket puder på
utan bevara det naturliga glans/fräschör vi har.
Därför är det egentligen snyggast/bäst att göra en makeup
som inte är för matt utan mera glans på vissa partier
som vid de högsta punkterna
t ex kinderna,under ögonbrynen,ovanför ögonbrynen,ovanför läppen.
Kalla färger åt det blå tonen är det som är snyggast mot mörk hud.
Och det som är väldigt snyggt,är att markera ögonen med mycket svart färg,det ger en väldigt intensiv och fin blick som passar väl.


MakeUp:Jag
Modell:Anna
Kamera:Nikon D5100










I samarbete med butik Vison´s

POPULÄRA INLÄGG