SI CATE BLANCHETT














Skådespelerskan Cate,44 år är en australiensisk skådespelerska som fått flera utmärkelser.En stjärna på Walk of Fame samt Golden Globe Awards,Screen Actors Guild Awards,BAFTA utmärkelser samt Academy Award.Hon föddes i Melbourne,Victoria, Australien.





Cate är en stjärna med stor integritet.Hon är utsedd till en av de smartaste och en av de vackraste i Hollywood.Hon är för närvarande ansiktet utåt åt Giorgio Armanis doft Si.

Cate föddes i Melbourne av sin mamma som var lärare och pappan som var officer från Texas med franskt påbrå.När Cate var tio år gammal så dog hennes pappa i en hjärtattack,så Cate och hennes två syskon växte upp med mamman och mormor.



Första gången Cate stod på en teaterscen var 1993.Och hon hade även TV som uppdragsgivare och hon blev då snabbt känd.Och i och med det så blev då rollerna större och större.



 "Jag tror att alla kvinnor som lever rikt,ett rikt liv,har en känsla av dualitet.Som skådespelerska är jag tacksam för att jag får gestalta olika typer av kvinnor eftersom det innebär att man får empati och förståelse för det bräckliga samtidigt som man får den styrka som det innebär är att vara en kvinna.Jag tror det ligger en intressant spänning mellan motpoler som skörhet och styrka.Precis som det gör mellan förfining och naturlighet,det är i konflikten mellan dessa två till synes motsatta tillstånd som energin av liv blir till"



Cate är ansiktet utåt för Giorgio Armanis doft Si.Giorgio tycker att Cate är den perfekta ambassadören för hans nya doft.Cate brukar vara sparsmakad med att ställa upp på uppdrag på affischnamn men dock till Armani tackade hon ja.När hon var i tonåren tyckte hon redan om hans kläder och hade nån slags relation till hans fantastiska kostymer.När hon fick sin första löne check ifrån scenskolan så gick hon direkt och handlade en Armani kostym och hon använder den fortfarande idag.

Hon tycker att hans design är modern och smidig men också tidlös klassisk och elegant.Hon tycker om och eftersträvar själv efter enkelhet och tidlöshet.




Första gången som hon träffade Giorgio Armani var när hon var Oscarsnominerad för sin roll i filmen The Aviator 2006.Och hon tyckte att han var en mycket trevlig människa.

Armani hade en tydlig och stark vision av den nya doften.Hela processen att skapa denna doft har tagit två år.Det är den berömda parfymören Christine Nagel som skapat Si.Hon valde en chypre struktur eftersom det representerar italienskt chic och ett streck av patchouli som blandats med en extrem sofistikerad bärnstens not.Och de ville även ha något nyskapande så de blandade cocktailen med svarta vinbär.



"För mig innehåller dofter minnen,det kan vara doften av din mor,dina vänner,dina upplevelser.Men det handlar alltid om minnet.Jag tror att dofter kanske ännu mer än bilder,är det som ger de mest kraftfulla intrycken.De kan som inget annat framkalla ett minne,en plats,en tid,en person,någon du saknar eller längtar efter.En av de dofter som berör mig är doften av strand och vatten,Tea Tree och salt på huden,den doften är otroligt kraftfull"







"En doft kan förändra mitt humör.Om jag sprayar en viss doft eller går in i ett rum och luktar av något,kan jag ögonblickligen resa tillbaka i tiden eller bli på bättre humör.Så för mig är doftljuset jag tänder i rummet på kvällen eller doften jag tar på mig på morgonen oerhört viktiga.Det har betydelse på hur man startar och avslutar sin dag"




"Parfym är absolut synonymt med kvinnlighet.Jag tror att doft är ett riktigt subtilt men viktigt sätt på vilket kvinnor kan uttrycka sig och visa vem de vill uppfattas som.En doft ska aldrig komma in i rummet före en kvinna men den ska dröja kvar när hon gått ut"



"För mig handlar den här doften om att säga ja till livet,och om alla positiva aspekter av att vara kvinna.Det där potentiellt farliga och spännande precis som det pryda,sensuella och personliga.För mig gäller ja till att älska och riskera,ja till äventyret,ja till min familj och vänner.Jag svarar lätt ja till allt,vilket kan vara både en välsignelse och en förbannelse.Jag är en person som verkligen inte kan säga nej till något"












"Mitt liv är komplett.Det kan inte vara bättre.Jag är mor och hustru,har en härlig karriär och mycket vänner.Visst kan jag oroa mig för att bli gammal och döden men jag får inte panik av mina skrattrynkor blir djupare,de är ju spår av erfarenhet.Varför utplåna dem?lev livet medans det pågår!




Idag bor Cate åter igen i Australien med sin man och tre söner.Familjen är viktig för henne och Hollywood är inte det bästa att bo i för jordnära Cate.







Kommentarer

POPULÄRA INLÄGG